Involvit schakelt heel snel. Als ik een vraag heb dan is het binnen no time duidelijk of iets wel of niet kan

Bernhoven, online, eigentijds, optimaal bereikbaar

21 november 2013

Bernhoven is een Brabants ziekenhuis met een duidelijke missie: 'samen eigentijds de allerbeste zorg bieden'. Bernhoven speelt in op de actualiteit en de huidige behoeftes op een eigentijdse wijze.

In maart dit jaar is Bernhoven verhuisd naar haar huidige locatie in natuurgebied De Maashorst in Uden. Met die verhuizing heeft niet alleen het ziekenhuis zichzelf in een nieuw jasje gestoken, maar heeft het ook haar hele huisstijl, zowel op locatie, als offline en online vernieuwd.

"Waar wij voor staan, in lijn met onze missie, is flexibel inspringen op de eisen van morgen en goed kijken wat wordt er gevraagd en daar je aanbod op afstemmen. De allerbeste zorg willen bieden. Dát is voor ons een vanzelfsprekendheid. Als ziekenhuis wil je de beste zijn." Vertelt Michel Pot, webmaster en projectleider digitale communicatie.

Online ontwikkeling

Bernhoven heeft al meerdere grote stappen gezet in haar online ontwikkeling. Involvit heeft hierin voor Bernhoven een grote rol gespeeld. Deze stappen zijn gezet op het intranet, de website maar ook op het mobiele vlak.

Intranet

Het intranet is in de eerste instantie aangepakt vanwege de verhuizing en de nieuwe huisstijl. Maar de grootste verandering op het intranet heeft zich eind vorig jaar voorgedaan, toen Bernhoven met haar intranet is overgegaan van Eskion van Infoland, naar Smartsite. "En ja, daar waren wij ook echt aan toe. Onze toenmalige omgeving was sterk verouderd. Het intranetproject is het eerste project dat wij door Involvit hebben laten uitvoeren en dat is heel goed bevallen."

De meest recente ontwikkelingen waar Bernhoven en Involvit aan hebben gewerkt op het intranet zijn het inzetten van een forum voor medisch specialisten en het gebruik van personalisatie om het nieuws afdelinggerelateerd te kunnen aanbieden.

Website

De website van Bernhoven heeft onlangs een nieuw jasje gekregen. Dit is met name een cosmetische operatie geweest. Ondanks dat er functioneel gezien weinig is veranderd, krijgt Michel veel positieve reacties, met name dat de website een stuk overzichtelijker en toegankelijker is geworden.

Mobiele dienstverlening

Het ziekenhuis heeft in de afgelopen periode een duidelijke toename van het aantal mobiele gebruikers geconstateerd en speel daar op in. Wat vaak in de zorgsector vergeten wordt is dat ondanks het feit dat de doelgroep vaak ouderen betreft, ook deze ouderen steeds mobieler worden qua internetgebruik. En daarbij is deze oudere niet de enige doelgroep. Er is ook belang bij om de directe omgeving van deze doelgroep goed te kunnen informeren via platformen die op hun zoekgedrag aansluit.

Involvit als partner voor online dienstverlening

Het oordeel dat Michel Pot heeft over Involvit als haar online partner is uiterst positief! "Overall bevalt het heel goed. Kijk, Involvit schakelt heel snel. Als ik een vraag heb dan is het binnen no time duidelijk of iets wel of niet kan. En als het kan, dan wordt het meteen opgepakt zonder ingewikkelde consequenties. En wat ik heel fijn vind is dat er iemand aan de andere kan zit die gewoon verstand van zaken heeft, die van wanten weet. Jullie zijn compact en heel snel."

Lees meer over het werk bij Ziekenhuis Bernhoven in het interview met Michel Pot.

Deel bericht

Contactgegevens

Radex Innovation Centre
Rotterdamseweg 183c
2629 HD Delft
T: +31(0) 15 268 268 7
E: info@involvit.nl

Nieuwsbrief ontvangen