1 2 3 4

Hordijk zet nieuwe online omgeving in voor in- en externe communicatie

11 januari 2021

Hordijk is producent van (kunststof)verpakkingen en glastuinbouwsystemen voor de Food- & Agri-sector. Begin 2020 maakte Hordijk de keuze om haar in- en externe communicatie te verbeteren met behulp van een nieuw online multi-channel web-platform.

Hordijk maakte in 2019 de strategische keuze om in te zetten op de kwaliteit van in- en externe communicatie. Om alle medewerkers én klanten van Hordijk van de juiste communicatie te voorzien is gekozen voor een multi-channel strategie.

De vernieuwde communicatiestrategie wordt ondersteund door een nieuwe corporate website en een drietal nieuwe productwebsites. Gekozen is voor een differentiatie op productieproces, nl. spuitgieten, thermovormen en EPS. Op de corporate website, waar o.a. de geschiedenis van dit interessante familiebedrijf terug te vinden is, wordt ook bepaalde content van de productwebsites geaggregeerd weergegeven.

Om de interne communicatie te ondersteunen is ook gekozen voor het inzetten van narrowcasting en interne nieuwsbrieven. Hordijk heeft verschillende locaties waar de diverse producten worden geproduceerd. Daarom is het voor het concern een uitdaging om alle medewerkers van dezelfde en eenduidige informatie te voorzien die toch ook is afgestemd op een specifieke productielocatie. Hordijk zet nu narrowcasting in als een van de manieren om dit te optimaliseren. In de gloednieuwe productielocatie in Zaandam zijn de narrowcasting schermen te vinden in de publieke ruimtes. In begin 2021 zullen ook schermen geplaatst worden in de andere locaties.

Involvit heeft het narrowcasting systeem geleverd als onderdeel van het WebCit framework waarin naast de narrowcasting oplossing en de nieuwsbrievenmodule ook de corporate website en de productwebsites zijn geïntegreerd.

De website van Hordijk is compleet vernieuwd, zowel qua vormgeving als techniek. De nieuwe website is ontwikkeld, gebaseerd op Involvit’s WebCit-platform en de nieuwste versie van het CMS Umbraco. Hiermee voldoet de omgeving aan de huidige technische mogelijkheden en is het mogelijk om vanuit één beheeromgeving de doelgroep(en) op verschillende kanalen te bedienen, zowel intern als extern.

Stephanie Potters, adviseur marketing en communicatie, over de keuze voor Involvit: ”We hebben voor WebCit gekozen vanwege de veelzijdigheid van kanalen binnen één platform. Webcit is een flexibel platform wat betekent dat we gemakkelijk websites en modules kunnen uitbreiden maar bijv. ook een nieuw kanaal als intranet kunnen toevoegen. Daarnaast biedt WebCit standaardmodules die in andere CMS’en maatwerk zijn, dat scheelt in de kosten”.

Verder zegt Stephanie over het verloop van het project: ”Als ik terugkijk op het proces dan verwondert het mij nog steeds hoe soepel dat is verlopen. Involvit heeft een professionele en persoonlijke, no nonsens aanpak. Dat past bij Hordijk. De ‘klik’ heeft dan ook vruchten afgeworpen”.      

Deel bericht

Contactgegevens

Radex Innovation Centre
Rotterdamseweg 183c
2629 HD Delft
T: +31(0) 15 268 268 7
E: info@involvit.nl

Nieuwsbrief ontvangen