Ik vind het prettig dat er directe lijnen zijn en dat we snel kunnen schakelen.

JBZ – Is waar haar patiënten zijn!

17 april 2014

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) is een topklinisch ziekenhuis in Brabant en is met 4000 medewerkers en 240 medisch specialisten de grootste werkgever in de regio.

Het JBZ is ambitieus. Het doel is om het meest patiëntveilige en patiëntgerichte Ziekenhuis in Nederland te zijn. Deze ambitie sluit aan bij de missie en visie van het JBZ waarbij JBZ staat voor 'werken uit het hart' met de 4 kernwaarden, Gastvrijheid, Veiligheid, Openheid en Vernieuwend.

De ambities werken door in de digitale ontwikkelingen

Sandra van der Vlist, Adviseur Digitale Media van het JBZ, zit met haar digitale team zeker niet stil als het gaat om het waarmaken van deze ambities en kernwaarden. Ze zijn constant aan het kijken op welke manier het ziekenhuis nog dichter bij haar patiënten en medewerkers kan komen.

"Waar wij nu druk mee bezig zijn", vertelt Sandra, "is conversation management. Dit betekent dat wij daar zijn, waar de patiënten en medewerkers zijn. We gaan binnenkort online met een samenwerkings- en kennisdelingsplatform. Met dit platform maken we het voor medewerkers mogelijk om met elkaar online samen te werken en kennis te delen."

Weboptimalisatie om de service te vergroten

Weboptimalisatie is een belangrijk onderdeel van de dagelijkse bezigheden van het team. De corporate website bevat heel veel informatie. Maar ook op de mobiele kanalen wordt steeds meer informatie belangrijk en gewenst voor de bezoekers. Sandra vertelt hierover: "We hebben in het verleden in samenwerking met Involvit de mobiele website gerealiseerd."

De mobiele website zal worden uitgebreid. Ook zal er per specialisme een mobiele ingang worden gecreëerd (bijvoorbeeld via m.jbz.nl/kno). Op die manier kan de bezoeker via de mobiel sneller bij specifieke informatie komen en vergroten ze hiermee de service naar de bezoeker.

De mobiele Verwijzerssite

De verwijzerssite is ontstaan vanuit de papieren verwijzersgids die al langere tijd door het ziekenhuis wordt gedeeld met haar eerstelijns zorgverleners in de regio. Huisartsen, fysiotherapeuten en verloskundigen die hun patiënten op bepaalde momenten moeten doorverwijzen naar het JBZ of even willen overleggen met een arts uit het ziekenhuis.

Een papier gids die 1 keer in de 2 jaar vernieuwd wordt, is al snel weer verouderd. Sandra vertelt hierover: "Wij proberen de eerstelijns zorgverleners zo goed mogelijk te bedienen. Dat is in ons voordeel, maar als je zorgt voor een goede samenwerking ontstaat er ook geen onduidelijkheid."

"Omdat het heel handig is om deze informatie uit de verwijzersgids bij de hand te hebben als een huisarts op bezoek is bij een patiënt, is het idee ontstaan om dit mobiel aan te bieden. Hij wordt daarmee veel gemakkelijker en gebruiksvriendelijker dan de papieren variant want je kunt op veel manieren bij de informatie komen, zoals via een zoekfunctie of alfabetische index. Bovendien kun je direct bellen als je een nummer hebt gevonden zonder deze in te hoeven toetsen. Dat is iets wat de mobiele ontwikkeling mogelijk maakt."

Involvit als Partner van het JBZ

Sandra is erg te spreken over de samenwerking tussen het JBZ en Involvit als het gaat om de digitale projecten. "We werken met verschillende leveranciers samen en wat ik een voordeel vind is dat Involvit een pragmatische aanpak heeft en duidelijk is in de afspraken en projectaanpak."

"Ik vind het prettig dat er directe lijnen zijn en dat we snel kunnen schakelen. Daardoor kun je op een hele prettige manier samenwerken en ook redelijk snel tot een eindresultaat komen."

Lees meer over het werk bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis in het interview met Sandra van der Vlist.

Deel bericht

Contactgegevens

Radex Innovation Centre
Rotterdamseweg 183c
2629 HD Delft
T: +31(0) 15 268 268 7
E: info@involvit.nl

Nieuwsbrief ontvangen